Ik ben vergeten om in te checken.
Als je niet incheckt, kan er (afhankelijk van welk abonnement je hebt) een correctietarief in rekening worden gebracht. Ben je de incheckpoortjes al voorbij, maar ben je nog niet ingestapt in de trein? Probeer dan alsnog in te checken vóórdat je de trein instapt.
Ik ben vergeten om uit te checken.
Geen nood: op je NS-Business Card staat standaard de Vergeten Check-uit Service aan. Als je vergeet uit te checken, wordt er een correctietarief in rekening gebracht. NS helpt je via deze service met het corrigeren hiervan. Dat kan op twee manieren:
- Als de NS met minstens 80% zekerheid kan bepalen op welke locatie je jouw check-uit hebt gemist, dan corrigeert zij de vergeten check-uit automatisch.
- Is die 80% zekerheid er niet? Dan ontvang je van NS een notificatie per e-mail, waarin staat dat je bent vergeten uit te checken. Je kunt je rit dan zelf corrigeren in je Mijn NS Zakelijk account.
Let op: de Vergeten Check-Uit Service werkt alleen bij ritten die gemaakt zijn bij NS. Je kunt maximaal 5 keer per jaar een vergeten check-uit (laten) herstellen met de Vergeten Check-uit Service. Je kunt je niet afmelden voor de Vergeten Check-uit Service. Klopt de automatische correctie niet? Neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk.
Wanneer mag een vergeten check-uit gecorrigeerd worden?
Met de NS-Business Card is het mogelijk om vanaf 9 dagen na je rit een correctie-aanvraag te doen via Mijn NS Zakelijk. Het verschil tussen het correctietarief en de daadwerkelijke ritprijs wordt dan gecorrigeerd op de eerstvolgende factuur.
Correctietarief voor het vergeten in- of uit te checken
De NS brengt de VU naast de ritprijs, afhankelijk van de ‘overtreding’ ook een correctietarief in rekening variërend van € 20,- tot € 45,-. Deze aanvullende kosten kunnen met de medewerker verrekend gaan worden via het salaris.