Haar praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van studenten door ze voor de bijeenkomsten, interactief online stof te laten bestuderen met het programma FeedbackFruits. Via dat programma discussiëren studenten met elkaar door opmerkingen in de tekst te maken en op elkaars commentaren te reageren. Tijdens de bijeenkomsten herhaalt ze de stof niet maar praat ze met haar studenten direct over de onderwerpen die de studenten opvallend, belangrijk of moeilijk vonden: de zogeheten flipped classroom. In haar presentatie verwerkt ze de opmerkingen van de studenten. Anne merkt dat haar nieuwe aanpak leidt tot een betere en diepere verwerking van de stof.
VU docent Anne de Bruijn over activerend blended onderwijs
Laatst gewijzigd op 15 augustus 2024
De flipped classroom-methode om studenten te activeren - activerende blended onderwijs volgens Anne de Bruijn, universitair docent Onderwijswetenschappen.
Docent Anne de Bruijn vertelt over activerend blended onderwijs
Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU.
Lees over Anne haar onderzoek op de VU Research portal.
Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op onderstaande knoppen!
Heb je vragen of opmerkingen?