In zijn praktijkvoorbeeld laat hij zien hoe je studenten tijdens de werkgroepen activeert met intensieve interactie: Chiel stelt vragen en nodigt studenten uit om hun visie te geven. Hij neemt de tijd om ze te laten nadenken en antwoord dus niet zelf als het even ongemakkelijk stil wordt. Hij laat de studenten ook veel in groepjes van twee discussiëren (buzz-groups) om een intieme en levendige sfeer te creëren waarbij iedereen actief is.
VU docent Chiel van der Veen over activerend blended onderwijs
Laatst gewijzigd op 15 augustus 2024
Studenten activeren door intense discussie - activerend blended onderwijs volgens Chiel van der Veen, universitair docent onderwijswetenschappen.
Docent Chiel van der Veen vertelt over activerend onderwijs
Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU.
Lees over Chiel zijn onderzoek op de VU Research portal.
Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op onderstaande knoppen!
Heb je vragen of opmerkingen?