Haar praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van de studenten door ze eerst in groepjes verschillende literatuurbronnen te laten bestuderen. Daarna wisselt ze de leden van de verschillende groepen om, zodat elke student in die tweede groepssamenstelling als een expert optreedt voor de anderen over de bron die ze eerst bestudeerden. Een mooi en praktisch voorbeeld van de Jigsaw methode. Een andere mooie toepassing hiervan is gedaan door Juniordocent Stefan van Raaij en vind je op deze Canvas Online Education pagina.
VU docent Christine Moser over activerend blended onderwijs
Laatst gewijzigd op 15 augustus 2024
Studenten werken groepsgewijs aan een selectie van de literatuur en wisselen daarna de kennis uit - activerend blended onderwijs volgens Christine Moser, universitair hoofddocent Organisatiewetenschappen bij School of Business and Economics.
Docent Christine Moser vertelt over activerend blended onderwijs
Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU.
Lees over Christine haar onderzoek op de VU Research portal.
Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op één van onderstaande knoppen!
Heb je vragen of opmerkingen?