Zijn praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van de studenten door zich via een interview met een opdrachtgever in te leven in een prangend praktijkprobleem. Daarna duiken ze de literatuur in om de laatste wetenschappelijke kennis te achterhalen en op basis daarvan oplossingen voor te stellen aan de opdrachtgever. Ze doen dit door in een korte video (kennisclip) de hoofdlijnen te presenteren tijdens een eindbijeenkomst met de opdrachtgever. Tijdens de presentatie vindt er discussie plaats tussen de studenten en de opdrachtgevers, onder leiding van de docenten. Het lezen van literatuur en opdrachten doen, wordt zo direct relevant en betekenisvol.
VU Docent Jos Akkermans over activerend blended onderwijs
Laatst gewijzigd op 15 augustus 2024
Studenten ontwikkelen wetenschappelijk onderbouwde oplossingen voor vragen uit de praktijk - activerend blended onderwijs volgens Jos Akkermans, Associate Professor of Recruitment & Selection bij de School of Business and Economics.
Docent Jos Akkermans vertelt over activerend blended onderwijs
Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU.
Lees over Jos zijn onderzoek op de VU Research portal.
Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op onderstaande knoppen!
Heb je vragen of opmerkingen?