Haar praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van studenten om na te denken over hoe veilig en gezien ze zich voelen in de huidige studentengroep en tijdens vak. Ze past de exit-slip (of exit-ticket) techniek toe. Deze techniek kent veel toepassingen doordat studenten anoniem antwoorden op vragen van docenten (meer voorbeelden zijn te vinden op deze pagina). Rosa vraagt de studenten om aan te geven in welke mate ze zich gezien en veilig voelen in het kader van het scheppen van een veilig leerklimaat (Mixed Classroom). Daarvoor deelt ze post-it briefjes uit die de studenten bij het verlaten van de zaal op een bord plakken. Rosa scant door de briefjes om een indruk te krijgen van de sfeer en gaat bij de volgende bijeenkomst in op de resultaten.
VU docent Rosa Pols over activerend blended onderwijs
Laatst gewijzigd op 15 augustus 2024
De eenvoudige exit-slip techniek om studenten bij het leerproces te betrekken - actief blended learning volgens junior docent Rosa Pols.
Juniordocent Rosa Pols vertelt over activerend blended onderwijs
Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU.
Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op onderstaande knoppen!
Heb je vragen of opmerkingen?