Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

VU docent Mathijs Hofmijster over betrokkenheid en toetsen

Laatst gewijzigd op 31 oktober 2024
Studenten zijn meer betrokken bij de cursus wanneer de toetsingsvorm aansluit bij het doel volgens docent Matthijs Hofmijster.

Studenten beoordelen zijn cursus 'training en prestatie' als goed, maar toch zag docent Matthijs Hofmijster dat ze weinig betrokken waren bij de lesstof - het bleef niet hangen. Dat kwam volgens hem omdat het tentamen als toetsingsvorm niet aansloot bij het doel van de cursus: het combineren van kennis tot bruikbare antwoorden voor de sportwereld. Hij gooide de cursus om en geeft geen tentamen meer, maar alleen opdrachten die de studenten met elkaar bediscussiëren.

Een mooi voorbeeld van zorgen voor betere constructive alignment in de cursus.

Let’s teach differently: No More Exams!

Bekijk de pitch

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Studie

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Over ons Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam