Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Goederendistributie en opslag

Laatst gewijzigd op 14 november 2024
De VU beschikt over een centrale goederenontvangst (CGO) en postkamer. Hier worden goederen, post en pakketten in ontvangst genomen (CGO) en verzonden (Postkamer). Van hieruit vindt ook de distributie van post en pakketten over de VU Campus plaats. Dit gebeurt door FCO Logistiek.

Bij ontvangst wordt gecontroleerd of het aantal en de staat van colli overeenkomen met de bijgeleverde verpakkingsgegevens. Zij controleert echter niet de inhoud van de binnengekomen verpakkingen of dozen. Dat behoort niet tot haar taken maar tot de verantwoordelijkheden van de ontvanger. Klopt een levering niet en wil je deze retourneren aan de leverancier? Maak dan gebruik van het formulier ‘Aanvraag retourzending’.

FCO Logistiek levert goederen, post en pakketten op het opgegeven afleveradres of een centraal punt (bv. secretariaat van een afdeling) bezorgd en er wordt een handtekening als bewijs van ontvangst gevraagd. Bezorging gebeurt binnen 6 uur nadat deze zijn ontvangen. Eventuele uitgaande post/pakketten wordt direct meegenomen en naar de Postkamer gebracht voor verzending.

Let op: Het is niet toegestaan privégoederen of post op de VU te laten bezorgen; deze nemen we niet in ontvangst. Ook bederfelijke waar, zoals bloemen en taarten, nemen we niet in ontvangst. Laat deze direct op je eigen afdeling bezorgen of  bij de receptie van het gebouw. Geef dit duidelijk aan bij je bestelling. 

Waar kan ik de afdeling Goederenontvangst bereiken?

Leveranciers en ander gemotoriseerd verkeer: je vindt de afdeling Goederenontvangst op het campusplein, via de Logistieke Straat achter het Transitorium. Rijd vanaf de Van der Boechorststraat het Campusplein op en sla direct linksaf de Logistieke Straat op. De coördinaten zijn 52.334089, 4.863024. De logistieke straat is alleen toegankelijk voor gemotoriseerd verkeer en niet voor voetgangers. 

Medewerkers en studenten (voetgangers): de postkamer en afdeling Goederenontvangst zijn te vinden in het Transitorium via de ingang op adres Van der Boechorststraat 3. 

De afdeling Goederenontvangst is ook per mail te bereiken: goederenontvangst.fco@vu.nl.

Ik heb goederen die ik tijdelijk wil opslaan. Kan dat?

Het is mogelijk om tijdelijk goederen op te slaan in het centraal magazijn VU, op de voorwaarde dat er voldoende ruimte beschikbaar is en dat de goederen bestemd zijn voor (een medewerker van) de VU. Hier zijn kosten aan verbonden. Meer info via (020) 59 87425 of goederenontvangst.fco@vu.nl.

Postbezorging bij huurders

Huur je als organisatie een bedrijfsruimte dan kan je tegen een vergoeding je post en pakketten laten bezorgen door FCO. Meer informatie kan je aanvragen via postkamer.fco@vu.nl of bel met (020) 59 85600.

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam