Op dit moment wordt zo’n 80% van alle kannen koffie en/of thee weggegooid. En door het grote aantal bestellingen op hetzelfde moment staan ook de service en kwaliteit onder (financiële) druk. Tijd om te kiezen voor een duurzamer alternatief.
Voorheen was het nog mogelijk om voor elk overleg en elke locatie op de campus koffie- en theekannen te bestellen. Thermoskannen koffie en thee maken 44% uit van alle cateringbestellingen, en 80% daarvan wordt niet opgedronken. Deze verspilling past niet langer bij de huidige tijd en de duurzaamheidsuitgangspunten van de VU.
Kwaliteit en service
Door het grote aantal (kleinere) bestellingen is het bovendien voor de cateraar een uitdaging om de vele koffie- en theebestelling op tijd, van goede kwaliteit en warm op de juiste locaties te krijgen. De kwaliteit van de koffie en thee uit de automaten is doorgaans goed en daarmee een acceptabel alternatief. Zo werken we samen aan de duurzame doelstellingen van de VU en gaan we voedselverspilling tegen en dragen we bij aan de financiële besparing.
VU-ambitie duurzaam en gezond
De VU scoort al heel hoog op duurzaamheid en we werken continu verder aan het realiseren van de VU-doelstellingen op dit gebied. In onderzoek en onderwijs en ook in onze bedrijfsvoering. Lees meer.