Hoe meld ik mij aan voor een cursus? Kan ik me samen met mijn partner op één e-mail adres inschrijven voor een cursus? Waarom zie ik geen aanmeldknop bij een cursusbeschrijving? Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij aanmelding? En hoe weet ik of ik geplaatst ben voor de cursus waarvoor ik me heb aangemeld? U leest er alles over in de onderstaande rubrieken.
Aanmelding, plaatsing en algemene voorwaarden
Onderwerpen
-
Aanmelding voor een cursus: stappen en veelgestelde vragen
U meldt zich in een paar eenvoudige stappen aan voor een programma van HOVO:
- Ga naar het cursusaanbod en kies de cursus, studiedag of lezing van uw voorkeur. Onder het tabje ‘praktische informatie en aanmelden' vindt u de aanmeldknop. U meldt zich aan per programma.
- Meldt u zich voor de eerste keer aan voor een programma bij HOVO Amsterdam? Dan moet u eerst een account (eenmalig) activeren. U vult de vereiste persoonsgegevens in en u ontvangt een e-mail met het verzoek een wachtwoord aan te maken. Direct daarna kunt u uw aanmelding voltooien.
Direct aan de slag - ga direct naar het cursusaanbod en kies uw cursus!
Veelgestelde vragen over aanmelding- Kan ik mij opgeven voor meerdere cursussen tegelijk?
Ja, dat kan. U kunt zich voor meerdere programma's aanmelden, maar u dient zich per programma aan te melden. U kiest eerst de eerste cursus waarvoor u zich wilt aanmelden en daarna de volgende cursus. U hoeft dan niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te vullen. - Wij delen een e-mailadres. Hoe kunnen wij ons aanmelden?
Elke inschrijving is gekoppeld aan een eigen e-mailadres, zodat u per cursus de juiste informatie ontvangt. Daarom heeft u altijd een eigen e-mailadres nodig voor uw inschrijving. U kunt bijvoorbeeld een gratis e-mailaccount aanmaken voor uw partner, zodat u beiden de juiste informatie ontvangt over de cursussen waarvoor u bent ingeschreven. - Ik wil samen met een bekende een cursus volgen. Hoe weet kan ik er zeker van zijn dat we allebei geplaatst worden?
Wilt u samen met een bekende een cursus volgen? Dan kunt u zich het beste op dezelfde dag aanmelden. Dit verhoogt de kans dat u samen geplaatst wordt. We kunnen echter niet garanderen dat u beiden geplaatst wordt voor de cursus van uw voorkeur. Dat hangt af van het aantal beschikbare plaatsen.
Het is niet mogelijk om op 1 account voor 2 personen in te schrijven: iedere persoon moet een eigen account hebben met een eigen e-mail adres. - Kan ik mij voor een deel van een programma aanmelden?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. U kunt zich alleen aanmelden voor een volledig programma. Dit betekent dat u ook altijd betaalt voor het volledige programma. - Wat betekent het als ik geen aanmeldknop zie bij een cursus?
Als u op de cursuspagina geen aanmeldknop meer vindt, betekent dit dat deze cursus vol is en dat plaatsing op de wachtlijst ook niet meer mogelijk is, of dat de uiterste aanmelddatum is verstreken. Aanmelding is dan niet meer mogelijk. - Is schriftelijke aanmelding mogelijk?
Nee, helaas is schriftelijke aanmelding voor de cursussen niet mogelijk. - Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij aanmelding?
De AVG wetgeving vereist dat websites waarop gebruikersgegevens worden verwerkt voorzien zijn van een SSL certificaat. Dit kunt u zien aan het slotje dat u ziet staan voor de URL in het adresbalk en de ‘s’ in ‘https://’. HTTPS is een beveiligde, manier om data te versturen. De ‘s’ staat voor Secured. Informatie wordt versleuteld verzonden, zodat alleen de verstuurder en ontvanger de informatie kunnen lezen (en geen derde partijen die kwaad willen). HTTPS website zijn te herkennen aan het hangslot in de adresbalk van de webbrowser.
Lees ook onze privacyverklaring.
-
Plaatsing in een cursus: bericht van HOVO
U krijgt op twee momenten bericht van HOVO Amsterdam over uw plaatsing: kort nadat u zich heeft aangemeld en kort voor de start van de cursus.
Bericht over uw aanmelding: volg de status van uw aanmelding in MijnHOVO
In MijnHOVO kunt u de status van uw aanmelding gemakkelijk volgen:- Ingeschreven
Zodra u zich heeft aangemeld voor een cursus, ziet u dit terug in MijnHOVO: de cursus verschijnt en u ziet de status ‘ingeschreven’. - Bevestigd
Nadat het HOVO Team uw aanmelding heeft verwerkt, ontvangt u binnen enkele dagen een bevestigingsmail van HOVO. Op dat moment is uw inschrijving bij HOVO definitief. Zodra die is verzonden, ziet u dat de status van de cursus is aangepast naar ‘bevestigd’. Pas dan is uw inschrijving definitief. - Wachtlijst
Als de cursus van uw voorkeur vol is, ziet u als melding 'wachtlijst'. Dit betekent dat het maximum aantal deelnemers voor deze cursus is bereikt. Wij plaatsen u dan automatisch op een wachtlijst. Komt er alsnog een plaats vrij voor deze cursus? Dan belt een van onze medewerkers u op met de vraag of u wilt deelnemen aan de cursus.
Startmail: een week voor aanvang ontvangt u informatie over zalen en betalen.
Kort voor aanvang van de cursus krijgt u per e-mail bericht met daarin het rooster met data en de exacte zalen waar uw cursus plaatsvindt. Deze en andere relevantie informatie vindt u dan in uw MijnHOVO-account. U ontvangt dan ook informatie over de betaling van uw cursus.
Geen bericht?
Ontvangt u geen bericht van ons binnen twee weken nadat u zich heeft aangemeld voor een cursus? Dan is er mogelijk iets misgegaan bij uw aanmelding. Neem dan contact met ons op via hovo@vu.nl. Wacht hier liever niet mee tot kort voor de start van uw cursus. - Ingeschreven
-
Algemene voorwaarden en privacy statement
Onze werkwijze en regels rondom aanmelding, inschrijving, annulering en betaling vindt u onder verschillende kopjes op de webpagina Praktische informatie.
Wilt u meer weten? Lees dan onze uitgebreide Algemene voorwaarden (.pdf).
Informatie over hoe wij omgaan met persoonlijke gegevens (AVG) leest u in de HOVO Amsterdam privacy-verklaring.