Centraal staat de didactische en pedagogische meerwaarde van near peer teaching (alle vormen onderwijstaken door meer ervaren studenten) voor het academisch onderwijs. We zoomen in op taken die SAT’s kunnen vervullen en de verantwoordelijkheden die ze kunnen dragen. Ook besteden we aandacht aan het belang en inhoud van begeleiding en training, evenals de praktische implicaties rondom selectie en indienstneming.
De kracht van near peer teaching wordt belicht aan de hand recente theorievorming Teachers en inspirerende best practices in binnen- en buitenland. Daarnaast biedt deze training alle ruimte voor de inbreng van vragen of dilemma’s over de inzet van Students as Teachers. Na het volgen van deze training kun je direct met je student-collega’s aan de slag.
Deze training is ontwikkeld in samenwerking met experts van het landelijke StuKO-project en de Students-as-Partners beweging aan de VU.
De juiste cursus kiezen
Het CTL biedt twee cursussen aan op het gebied van 'Students as Teachers': één voor studenten en één voor docenten:
- Working with Students as Teachers (huidige pagina): Speciaal voor docenten, onderwijsdirecteuren, opleidingsdirecteuren en iedereen die wil samenwerken met Students as Teachers.
- Training for Teaching Assistants: Speciaal voor Teaching Assistants (TA's) die betrokken zijn bij het onderwijs aan de VU Amsterdam.
Meer informatie
Resultaat
Data en contact