Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Ervaringen van jongeren: Voorbij binaire categorieën

Projecten in dit thema gaan in op de beperkte representatie en ruimte voor identiteitsontplooiing van jongeren.Introtext

Veel jongeren ervaren een gebrek aan ruimte, waardering en aandacht voor hun hybride identiteiten, ‘tussenverhalen’ en levenservaringen, door het bestaan van dominante maatschappelijke beelden, 'single stories' en vaste scripts in media en onderzoek. We richten ons op verschillende groepen jongeren wiens talenten, kennis en specifieke ervaringen niet vanzelfsprekend als waardevol erkend wordt. We kijken naar de essentiële rol van intergenerationele verbindingen met verzorgers, jeugdprofessionals, leerkrachten en andere volwassenen. Hoe kunnen intergenerationele verbindingen jongeren ondersteunen in hun levenspad en hen helpen (collectief) verzet te bieden aan deze beperkende kaders? We gebruiken creatieve methoden zoals storytelling en andere op kunst gebaseerde methodologieën om ruimte te creëren voor alternatieve verbeelding.

 

De projecten van dit thema

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Studie

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Over ons Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam