Het faculteitsbestuur bestaat uit vier leden: de decaan en voorzitter van het faculteitsbestuur, de portefeuillehouder onderwijs, de portefeuillehouder onderzoek & valorisatie en de directeur bedrijfsvoering. De directeur bedrijfsvoering heeft de leiding over het faculteitsbureau. Aan het bestuur is een student als adviserend lid toegevoegd. Het faculteitsbestuur wordt ondersteund door het bestuurssecretariaat.
De samenstelling van het faculteitsbestuur:
Prof. dr. Gregor Halff | Decaan |
Roel van Bezooijen | Directeur Bedrijfsvoering a.i. |
Prof. dr. Peter Kerkhof | Portefeuille onderwijs en vicedecaan |
Prof. dr. Jacquelien van Stekelenburg | Portefeuille onderzoek & valorisatie |
Laurens Zwaagstra | Adviserend studentlid |
Tot de taken en bevoegdheden van het faculteitsbestuur horen onder meer:
- De organisatie en coördinatie van het onderwijs en de wetenschapsbeoefening.
- Het toezicht houden op de uitvoering van de Onderwijs- en Examenregeling (OER) en de onderzoekprogramma's. Hierover kan het bestuur richtlijnen geven aan de afdelingen.
- Het instellen van de examencommissie en het benoemen van de leden daarvan.
Bestuurssecretariaat
Het bestuurssecretariaat ondersteunt de decaan, de directeur bedrijfsvoering en het Faculteitsbestuur.
Taken:
- eerste aanspreekpunt voor in- en externe partijen in het contact met de decaan en de directeur bedrijfsvoering
- beheren agenda’s van de decaan en de directeur bedrijfsvoering
- verzorgen van planning, ondersteuning en follow-up van gesprekken, overleggen en bijeenkomsten
- ondersteunen van het management op diverse dossiers
Samenstelling
- Amanda Collins: eerste aanspreekpunt voor de decaan
- Mieke Noordam: eerste aanspreekpunt voor de directeur bedrijfsvoering
- Medha Guru: eerste aanspreekpunt voor bestuursvergaderingen