FCO levert de facilitaire dienstverlening en zorgt voor het onderhoud op de VU Campus. Wil je extra dienstverlening aanvragen, een ruimte reserveren of een melding doen? Je regelt dit eenvoudig zelf via de Serviceportal. Je kunt ook contact opnemen met FCO Servicedesk.
Formulieren voor het aanvragen van facilitaire producten en diensten
Serviceportal
-
Serviceportal extern
Ben je externe (bijv. huurder op de VU Campus) en/of niet in het bezit van een VUnet ID? Gebruik dan de Serviceportal extern. Net als op de Serviceportal intern vind je hier formulieren waarmee je extra dienstverlening aanvraagt of een melding doet, afgestemd op gebruik door externe partijen en zonder inlog.
Op deze Serviceportal extern vind je onder andere formulieren voor de aanvraag van extra schoonmaak, een VU-pas of SZA-vaten, het doorgeven van een technische storing, melding vending of plaagdieroverlast en het aanmelden van bezoekers. Let op: om catering te bestellen, ga je direct naar de bestelpagina van Eurest. Hiervoor is geen formulier op de Serviceportal beschikbaar.
Instructie
Voer op vu.nl een zoekopdracht uit en ga naar de juiste pagina. Klik op de link ‘Serviceportal extern’. Je komt terecht op de betreffende pagina in de externe Serviceportal. Je ziet rechtsboven de knop ‘direct regelen’; hiermee open je het formulier. Vul alle verplichte velden en klik op ‘verzenden’. Je aanvraag/melding komt terecht bij FCO Servicedesk. Zij beoordelen je aanvraag en sturen deze door naar de juiste afdeling.
Aan sommige aanvragen zijn (mogelijk) kosten verbonden. Geef op het formulier aan waar deze op geboekt kunnen worden (debiteurnummer). Kosten worden na levering gefactureerd. Je kunt ook een referentie opgeven die op de factuur moet worden vermeld (voor VUmc geldt: vermeld hier het inkoopordernummer). Let op: zonder de juiste financiële info (bijv. debiteurnummer, inkoopordernummer) kunnen we je aanvraag niet in behandeling nemen.
In sommige gevallen wordt een aanvraag eerst ter goedkeuring voorgelegd aan een autoriseerder (bijv. aanvraag KTA of Wijziging rechten VU-pas). Na goedkeuring wordt de aanvraag opgepakt.
-
Serviceportal intern (inlog via VUnet ID)
Ben je werkzaam voor of studeer je aan de VU en ben je in het bezit van een VUnet ID? Dan vind je alle facilitaire selfserviceformulieren op de Serviceportal intern (inlog met VUnet ID vereist). Voorbeelden zijn het reserveren van een vergaderruimte, het bestellen van catering, een aanvraag voor extra schoonmaak, het doorgeven van een wijziging rechten VU-pas, het doorgeven van een technische storing of het aanmelden van bezoekers.
Instructie
Navigeer op vu.nl naar de juiste pagina. Via de knop ‘direct regelen’ of de link in de tekst ga je naar de betreffende pagina op de Serviceportal. Klik hier ook op 'direct regelen' om het formulier te openen. Vul alle verplichte velden in en klik op 'verzenden'. Je aanvraag of melding wordt direct naar de juiste afdeling verstuurd.
Aan sommige aanvragen zijn (mogelijk) kosten verbonden. Geef op het formulier aan waar deze op geboekt kunnen worden (kostenplaats of WBS). Vraag dit na bij je leidinggevende of financiële afdeling. Kosten worden – na levering – direct geboekt. In sommige gevallen wordt een aanvraag eerst ter goedkeuring voorgelegd aan je leidinggevende (aanvraag KTA) of autoriseerder (aanvraag wijziging rechten VU-pas). Na goedkeuring wordt de aanvraag opgepakt.
Je kunt je aanvraag/melding na verzending inzien, de voortgang volgen en in een aantal gevallen ook bewerken. Maak daarvoor gebruik van de formulieren op de pagina Mijn aanvragen, meldingen en reserveringen. Je kunt voor vragen ook terecht bij FCO Servicedesk.
Heb je vragen?
Neem contact op met de FCO Servicedesk