Je kunt onderstaande informatie gebruiken om met je leidinggevende en je team in gesprek te gaan.
In gesprek over hybride werken bij de VU
Laatst gewijzigd op 7 juni 2023
Je maakt met je leidinggevende afspraken over hybride werken, afgestemd met je directe collega’s. Welke afspraken je maakt hangt onder meer af van je werkzaamheden, je wensen en de samenwerking binnen je team.
Werkplek thuis en op de campus
Hybride werken heeft ook gevolgen voor het gebruik van de ruimte op de campus. We delen werkplekken om slimmer gebruik te maken van de beschikbare ruimte. Waar nodig wordt de fysieke werkomgeving aangepast om het hybride werken goed te ondersteunen. Dit vraagt tijd en goede afstemming. Als je thuiswerkt, is het van belang om je thuiswerkplek zo in te richten dat je veilig en prettig kunt werken.
- In de presentatie over hybride werken lees je welke stappen we zetten in de ontwikkeling van hybride werken.
- Bekijk op de informatiepagina's voor de thuiswerkplek en reiskostenvergoeding welke regelingen er zijn en wat jou kan helpen om nog prettiger thuis te werken.
Samenwerken en in verbinding blijven
In een hybride werksituatie zul je minder vaak je collega’s tegenkomen op de werkvloer. Hoe blijf je goed op de hoogte van wat er speelt? Hoe werk je online samen, deel je informatie slim en voorkom je volle mailboxen? Hierbij alvast een aantal tips:
- Werken jij en je collega’s in Teams? Lees dan deze tips op het Digital@VU Kennisportaal - Home (sharepoint.com) en volg de Goodhabitz training Teams.
- Volg de training Online samenwerken in Goodhabitz.