Hoe zorg je als academisch ziekenhuis dat de Intensive Care afdeling blijft functioneren bij een uitbraak van een pandemie? Kun je klimaatbestendig zijn en toch winst blijven maken als vliegtuigmaatschappij? En hoe zorg je als organisatie dat je in een anderhalve meter maatschappij ook succesvol kunt zijn?
Organisaties zijn vaak groot en complex. De vraag naar deskundigen die in een tijd waar onze maatschappij en organisaties anders moeten worden ingericht en vanuit verschillende disciplines complexe vraagstukken binnen de organisatie kunnen oplossen, is dan ook groot.
De masteropleiding Beleid, Communicatie en Organisatie biedt je een multidisciplinair perspectief. Je leert inzichten uit onder andere de psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, bestuurskunde en bedrijfskunde toe te passen bij het vinden van oplossingen voor problemen binnen en tussen organisaties.
Naast een multidisciplinair perspectief leer je tijdens je studie de theorie direct te verbinden met de praktijk. Zo werken de docenten bij Beleid, Communicatie en Organisatie vaak samen met of in opdracht van bedrijven, organisaties en instellingen. Docenten maken gebruik van praktijkcases uit eigen, actueel onderzoek in bijvoorbeeld marktwerking in de zorg, het nieuwe werken, zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers), virtuele netwerken of online communities. Ook worden er regelmatig gastsprekers uit de praktijk uitgenodigd.
Na het voltooien van je studie beschik je over een breed theoretisch inzicht met betrekking tot strategie en beleid, sociale netwerken, organisatiegedrag en communicatie. Bovendien weet je deze inzichten toe te passen op de relevante vraagstukken uit de dagelijkse praktijk van verschillende soorten organisaties zoals bedrijven, (semi-)overheden, zorginstellingen, onderwijsinstellingen en niet-gouvernementele organisaties.
De startdatum van deze opleiding is 1 september.