In een steeds veranderend medialandschap ben je met een studie Communicatiewetenschap een gewild expert die nu en in de toekomst breed inzetbaar is in verschillende sectoren. De afstudeerders van Communicatiewetenschap komen na hun studie vaak terecht bij grote (online) communicatiebureaus of op de communicatieafdeling van een organisatie. Een fase verder zien we onze alumni vaak doorgroeien naar een rol waarin ze verantwoordelijk zijn voor de communicatiestrategie van corporaties en overheidsorganisaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bierbrouwerijen, ministeries, online platforms, grootwinkelbedrijven, mediabedrijven en NGO’s. Weer een andere groep studenten gaat meer hands-on aan de slag bij kleinere organisaties of bureaus waar ze communicatiestrategie en -uitvoering combineren.
Met deze opleiding communicatie kun je in een serie uiteenlopende functies aan de slag. Je kunt als onderzoeker communicatievormen en -effecten bij een marketing- of reclamebureau onder de loep nemen of aan de slag als redacteur bij een mediabedrijf, voorlichter bij een (overheids-)organisatie, HR-manager, communicatieadviseur, onderzoeker of journalist.
Alumniverhalen
Wil je geïnspireerd worden door de ervaringen van voormalige studenten? Lees dan hieronder hun verhalen!