Geraedts, C.L., Arents, R. & Huizinga, J. (2021) Enacting molecular genetic processes with a versatile DNA stamp kit, Journal of Biological Education, 55(4), 418 – 428.
Geraedts, C.L., Westbroek, H., Jansen, S., van Joolingen, W. & Meeter, M. (2021). Uitbeelddidactiek in de biologieles. Deel A. Literatuurstudie (Nr. 40.5.18500.015). Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO). Geraadpleegd op 26 oktober 2022 van https://www.nro.nl/onderzoeksprojecten/uitbeelddidactiek-de-biologieles-van-good-practice-naar-ontwerpprincipes-0.
Geraedts, C.L., Westbroek, H., van Joolingen, W. & Meeter, M. (2021). Uitbeelddidactiek in de biologieles. Deel B. Ontwerp, uitvoering en evaluatie van uitbeeldpractica (Nr. 40.5.18500.015). Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO). Geraadpleegd op 26 oktober 2022 van https://www.nro.nl/onderzoeksprojecten/uitbeelddidactiek-de-biologieles-van-good-practice-naar-ontwerpprincipes-0.
Geraedts, C.L., Bossers, S., van Duin, G., Fraterman, R., Koch, R., Kroon, M., van der Neut, I. Nieuwenhuis, T. & Snelder, S. (2021). Uitbeelddidactiek in de biologieles. Deel C. Uitbeeldpractica (Nr. 40.5.18500.015). Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO). Geraadpleegd op 26 oktober 2022 van https://www.nro.nl/onderzoeksprojecten/uitbeelddidactiek-de-biologieles-van-good-practice-naar-ontwerpprincipes-0.
Hordijk, K. et al. (2015). Biostratigraphical and palaeoecological implications of the small mammal assemblage from the late early Miocene of Montalvos2, Teruel Basin, Spain. Palaeobiodiversity and Palaeoenvironments, 95(3), 321 – 346.
Boersma, K.Th., & Geraedts, C.L. (2012). The interpretation of students' Lamarckian explanations. Paper presented at the 9th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Berlin.
de Jong et al. (2012). Using scenarios to design complex technology-enhanced learning environments. Educational Technology Research & Development, 60(5), 883 – 901.
de Jong et al. (2010). Learning by creating and exchanging objects: the SCY experience. British Journal of Educational Technology, 41, 909 – 921.
Geraedts, C.L., Boersma, K.Th., & Eijkelhof, H.M.C. (2006). Towards coherent Science and Technology education. Journal of Curriculum Studies, 38(3), 307 – 325.
Geraedts, C.L. & Boersma, K.Th. (2006). Reinventing natural selection. International Journal of Science Education, 28(8), 843 – 870.
Geraedts, C.L., Boersma, K.Th., & Eijkelhof, H.M.C. (2002). Samenhangend onderwijs in de basisvorming: een analyse van good practice. NVOX 27(1) 24-26.
Geraedts, C.L., Boersma, K.Th., Huijs, H.A.M. & Eijkelhof, H.M.C. (2001). Ruimte voor SONaTe. Onderzoek naar good practice op het gebied van samenhangend onderwijs in natuur- en techniek in de basisvorming. Delft: Stichting Axis.
Geraedts, C.L., Eijkelhof, H.M.C. & Boersma, K.Th. (2001). Naar meer samenhang in de basisvorming. Meso magazine 21(121), 10 – 14.
Geraedts, C.L. & Boersma, K.Th. (2000). Ontwikkeling van het begrip natuurlijke selectie in havo/vwo. Tijdschrift voor Didactiek der b-wetenschappen 17(2), 124 – 150.