Deze pre-master bereidt je voor op de masteropleiding door je verder te ontwikkelen op drietal vlakken:
- Academische Knowledge and Skills & Marketing Capita Selecta
- Marketing Research en Consumer Behavior
- Methods & Techniques
In de pre-master start je met het ontwikkelen van academische vaardigheden. Je leert academisch denken en schrijven. Hoe ziet een academisch paper eruit en hoe kan ik deze kritisch beoordelen? Welke leerlessen haal ik uit wetenschappelijke artikelen en hoe relateer ik die aan mijn eigen kennis en inzichten? Dat zijn enkele vragen waar je antwoorden op krijgt. Ook leer je zelf academisch te schrijven en hoe onderzoek te doen. Je gaat zelf met onderzoek aan de slag en schrijft onder begeleiding een paper over een onderwerp naar keuze.
In de pre-master praten we je ook bij over recente ontwikkelingen in het vakgebied, zodat je inhoudelijk vanuit een goede basis met de master kunt starten. Op het gebied van marketing besteden we in het bijzonder aandacht aan de rol van marketing in organisaties en de maatschappij en de impact die zij heeft. We gaan verder in op het belang van klantervaringen en hoe deze zo goed mogelijk gerealiseerd kunnen worden. Uiteraard besteden we ook aandacht aan de invloed van digitalisering en de effecten hiervan op marketing. In een apart vak over consumentengedrag gaan we nader in op de psychologie achter het gedrag van afnemers en de implicaties hiervan voor marketeers.
Tenslotte ontwikkel je een fundament op het gebied van methoden en technieken. Dit stelt je in staat om wetenschappelijke studies te lezen en begrijpen. De kennis die je tijdens de pre-master opdoet op het gebied van methoden en technieken is precies afgestemd om succesvol met je master te kunnen starten en vervolgvakken te kunnen volgen.