Tijdens het programma van de master Docent Hoger Gezondheidszorg Onderwijs werk je op basis van leervragen aan de competenties didactisch handelen, onderzoeken, innoveren en professionaliseren en leg je accenten in je eigen leerproces. Binnen elke leervraag zijn ondersteunende bijeenkomsten binnen de VU geroosterd en zijn zelfstudie- en praktijkactiviteiten geformuleerd. De leervragen zijn zo gekozen dat alle competenties aan bod komen.
Aan de volgende leervragen werk je tijdens de opleiding:
Didactisch handelen
- Hoe maak ik een onderwijskundige lesverantwoording?
- Hoe creëer ik een krachtige leeromgeving in mijn onderwijs?
- Hoe ontwikkel ik een goede summatieve toets? (Basiskwalificatie Examineren, BKE)
- Hoe coach ik studenten in hun ontwikkeling tot beroepsbeoefenaar?
- Hoe verzorg ik onderwijs in de afstudeerfase?
Onderzoeken
- Hoe maak ik mijn lesinhoud evidence-based?
- Hoe verricht ik praktijkgericht zorginhoudelijk onderzoek?
Innoveren
- Hoe maak ik mijn lesinhoud evidence-based?
- Hoe verricht ik praktijkgericht zorginhoudelijk onderzoek?
Professionaliseren
- Hoe professionaliseer ik mijzelf?