Er zijn diverse aanleidingen voor het volgen van de Master Verandermanagement:
- Je komt in de praktijk steeds meer verandervraagstukken tegen of je hebt een rol gekregen om daarmee om te gaan en je wilt een stevigere basis leggen.
- Je wilt je veranderkundige aanpak aan wetenschappelijke inzichten toetsen om meer stevigheid te krijgen in je werk.
- Je wilt beter leren interveniëren of je ontwikkelen tot een veranderkundige master.
Om deze diversiteit aan aanleidingen recht te doen, hebben wij ervoor gekozen onze Master of Science zo aan te bieden dat je deze zowel integraal als modulair kunt volgen, zodat je kunt ontdekken welke thema's goed aansluiten bij je leerbehoefte.
Volg de opleiding modulair
De Master opleiding Verandermanagement is opgedeeld in 3 modules, totaal 60 EC.
- Module 1 - Advanced Program (20 EC)
- Module 2 - Interventionist Program (20 EC)
- Module 3 - Master Program, thesis (20 EC)
- Meer weten over de inhoud? Scroll dan naar beneden.
Opzet en toetsing
De opleiding heeft een nominale studieduur van 2 jaar. De colleges vinden overwegend plaats in tweedaagse blokken (donderdag en vrijdag) met een frequentie van ca. één blok per 1 á 1,5 maand. De colleges zijn deels op de VU en deels op een externe locatie nabij Amsterdam (inclusief diner, exclusief overnachtingen).
Tijdens de opleiding
- Je wordt gedurende de opleiding op verschillende momenten getoetst je maakt gebruikt van diverse toetsmethoden en beoordelaars: ‘multi-moment’, ‘multi-method’ en ‘multi-rater’.
- Er is daarnaast ruimte voor intervisie, reflectie & integratie.
- Verder worden er field-notes/logboeken en persoonlijke reflecties gemaakt.
- Je hebt toegang tot de universiteitsbibliotheek en de digitale leeromgeving Canvas.
Academische staf
Verandermanagement is een multidisciplinaire wetenschap. Het kernteam werkt daarom structureel samen met tal van andere gespecialiseerde docenten. De opleiding beoogt een match te zijn tussen wetenschap en praktijk en is terug te vinden in de samenstelling van de academische staf. Al onze docenten weten een goede verbinding te leggen met de praktijk van verandermanagement. Ervaring met deze praktijk gecombineerd met een academische achtergrond en attitude stellen de docenten in staat theoretische ontwikkelingen te vertalen naar de beroepspraktijk en vice versa. Vrijwel alle docenten zijn naast wetenschapper ook practitioner en zijn tevens werkzaam in de relevante beroepspraktijk van verandermanagement. Alle docenten hebben een ruime onderwijservaring binnen Executive Education.