- Module 1: Uitvoeren (september – december 2024)
In een individuele leerroute van tussen 1 en 3 compacte online mini-modules breid je je didactische repertoire uit. Feedback op een video-opname van je onderwijs helpt jou vervolgens bij het formuleren van een persoonlijke leervraag. Deze voer je in de vorm van een mini-praktijkonderzoek individueel of met peers uit. Tijdens de eindpresentatie en in een kort reflectieverslag presenteer je jouw inzichten en verzamel je resultaten. - Module 2: Studenten begeleiden (januari – maart 2025)
Ook in deze module stel jij samen met de opleiders vast via welke individuele leerroute jij deze competentie gaat aantonen en in welke onderdelen jij je in online mini-modules nog gaat verdiepen. Hoe vervul je de rol van coach in de begeleiding van studenten? Hoe geef je constructieve feedback? Hoe bewaak je de balans begeleider-beoordelaar? Samen met je peers of individueel zoek jij antwoorden op zulke vragen en verzamel je je inzichten en resultaten in een korte reflectieverslag. - Module 3: Onderwijs ontwerpen (april – juni 2025)
Via diverse online mini-modules maak jij kennis met het onderwijsontwerpprincipe van ‘constructive alignment’. Vervolgens pas jij dit principe toe op een analyse van een cursus en stelt zelf mogelijke verbeterpunten vast (bijv. in de leerdoelen, in de toetsing of bij de leeractiviteiten). Uiteindelijk krijg je de kans om een stuk van je eigen cursus te (her)ontwerpen.
Je kunt je per module aanmelden. Bij een succesvolle afronding van iedere module kun je een deelcertificaat aanvragen, bij de succesvolle afronding van alle drie modules en het succesvol beoordeelde eindgesprek met je docentopleider en een 2e assessor van je afdeling ontvang je een volwaardig BKO-certificaat van de Vrije Universiteit Amsterdam.
Je wordt tijdens het gehele traject begeleid door een docentopleider van het VU Centre for Teaching and Learning.
Meer over deze cursus
Inleiding
Resultaat
Data, inschrijven en contact