Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

(Her)ontwerp binnen 24 uur jouw vak in een oase van rust

BREAKOUT: onderwijs (her)ontwerpen in de natuur

(Her)ontwerp jouw vak met je docententeam in samenwerking met onderwijsspecialisten.

Het overkoepelende doel van deze breakout is dat docenten en projecteigenaren hun onderwijs zodanig (her-) ontwerpen of (door)ontwikkelen, dat ze zin krijgen om het te geven en vertrouwen hebben dat het leidt tot gewenste (student- en docent-) uitkomsten. Het vernieuwde ontwerp past binnen de kaders van de VU Onderwijsvisie, met bewuste aandacht voor Activerend en Blended onderwijs, én de eigen context met de eigen randvoorwaarden en uitdagingen.  

De BREAKOUT heeft twee belangrijke kenmerken:  

  1. Je werkt met je eigen team aan het (her)ontwerp van je eigen vak.  
  2. Er is specifieke aandacht voor de verschillende fasen van het ontwerpproces, namelijk: analyse, ontwikkelen, onderzoeken, implementeren, reflecteren en consolideren. 
  3. De breakout vindt plaats buiten de VU zodat de focus volledig op het ontwerpproces ligt.

Het programma  

Ontvangst met koffie & thee  

Onderwerpen van de dag:

  • Visie op onderwijs
  • Keuze: herontwerp om te verbeteren, nieuw ontwerp of innovatief ontwerp
  • De leerweg van de student 
  • Keuze maken voor type onderwijs. Projectonderwijs, CSL, colleges met werkgroepen 
  • Leerweg vertalen naar een storyboard 
  • Wat is scaffolding? Hoe pas je dat toe in je storyboard? 

- Gemeenschappelijk diner 

Avondprogramma:

  • Formatieve toetsing, feedback  
  • Presentatie van storyboards en aanpassen eerste opzet 

- Een goede nachtrust  

- Een gezamenlijk ontbijt 

Onderwerpen van de ochtend: 

  • Waar moet een goede opdracht aan voldoen? 
  • Uitwerken van een of twee opdrachten 
  • Nadenken over vormgeving Canvas, communicatieplan 
  • Opzetten Plan van Aanpak voor voltooien cursus ontwerp 
  • Opzetten van een Evaluatieplan 

12:00 - 13:00 uur: Afsluitende lunch 
 
Begeleiding 
De sessies worden begeleid door onderwijsspecialisten vanuit onderwijsinnovatie in combinatie met experts op het gebied van verschillende vakgebieden zoals A Broader Mind of Mixed Classrooms.  

Meer over dit programma
Inleiding
Resultaat
Data en inschrijven

Marijke Leijdekkers

Marijke Leijdekkers

Bekijk Marijkes profiel
Marijke Leijdekkers

Contact en meer informatie

Inhoudelijke vragen

Heb je vragen over de opzet en inhoud van deze cursus? Neem dan contact op met Hilde Remmers: h.t.remmers@vu.nl.

Contactpersoon

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam