Inhoud
Met deze cursus willen we je een leer- en ontmoetingsplek bieden voor ervaren docenten, waar je best practices kunt delen over het lesgeven aan professionals. We gaan aan de slag met leiderschap en persoonlijke vorming, persona's, en leren hoe je omgaat met groepsdynamica, constructieve interactie en hoe je inspirerend en motiverend kunt werken met groepen mensen. Continu maken we de vertaalslag naar jouw eigen onderwijspraktijk: wat betekent dit voor jouw lessen en voor jou als docent?
Leerdoelen en resultaat
Na afloop kun je je onderwijs nog beter afstemmen op het leren van professionals, doordat:
- Je de kenmerken van het leren van volwassenen kent, deze kunt herkennen in de praktijk en geoefend hebt daar sensitief en responsief mee om te gaan.
- Je de kenmerken van een didactiek passend bij het leren van volwassenen kent en geoefend hebt op basis van deze principes ervaringsgerichte werkvormen voor te bereiden.
- Je nog meer bewust bent geworden van jouw eigen opvattingen over leren en doceren en afwegingen kunt maken bij het kiezen van een didactische interventie op basis van theorie, jouw opvattingen en de praktijk die zich voordoet.
Verdere didactische verdieping of ondersteuning
Wil je je voor, tijdens of na het volgen van deze cursus verder professionaliseren op het gebied van didactiek en onderwijs, kijk dan ook bij:
- BKO flex: een flexibele route om de Basiskwalificatie onderwijs te behalen.
- Ontwerpateliers (6 uur) en BREAK-OUT: onderwijs ontwerpen in de natuur (24-uurssessie) om nieuw aanbod te ontwerpen en/of bestaand aanbod te herontwerpen. Ook geschikt om een cursus voor studenten te herontwerpen naar een cursus voor professionals.
- A Broader Mind in Practice: verruim je blik én krijg concrete handvatten om te bouwen aan toekomstbestendig onderwijs.
Meer informatie
Overzicht
Data en contact