Professionele Ontwikkeling
Het leerlijnprogramma Professionele Ontwikkeling richt zich op je ontwikkeling, zowel persoonlijk als professioneel, gedurende de geneeskundeopleiding. Het doel is om je aan te moedigen tot zelfsturend leren, persoonlijke groei en leiderschap, en om ook vaardigheden te ontwikkelen om met stress om te gaan en je welzijn te behouden. Een belangrijk aspect van Professionele Ontwikkeling is Professioneel Gedrag. Je krijgt hierop gedurende de gehele masteropleiding feedback en dit wordt ook meegenomen in evaluaties.
Medische Expert
De visie van het leerlijnprogramma Medisch Expert is gericht op je ontwikkeling tot basisarts op medisch inhoudelijk en praktisch gebied. Daarbij gaat het om het aanleren van een brede theoretische kennis- en praktische vaardighedenbasis. Het doel van het leerlijnprogramma Medisch Expert is dat je als basisarts niet alleen beschikt over diepgaande medische kennis, maar ook over de vaardigheden en attitude die nodig zijn om effectief en empathisch te kunnen functioneren in diverse medische contexten. Deze brede basis is essentieel om diverse zorgproblemen te begrijpen, te beredeneren en oplossingen te bieden. Je traint dit expliciet in o.a. het klinisch redeneren en het farmacotherapieonderwijs en past dit dagelijks toe in de coschappen.
Academische Vorming
De visie van het leerlijnprogramma Academische Vorming is gericht op het ontwikkelen van een kritische houding, het handelen op academisch verantwoorde wijze en het implementeren of uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek binnen de geneeskunde. Je leert hoe je wetenschappelijke kennis kunt overdragen, presenteren en vertalen naar de klinische context. Daarnaast omvat Academische Vorming niet alleen de breedte van wetenschappelijk denken en academische vaardigheden, maar ook elementen van maatschappelijk handelen waaronder duurzaamheid en planetary health, gezondheidsbevordering, zorgtechnologie en het bijdragen aan doelmatige/ gepaste zorg. Dit is in de masteropleiding geborgd in bijvoorbeeld de essays, de verschillende CAT’s (Clinical Appraisal of a Topic) en referaten die je uitvoert tijdens de coschappen en de wetenschappelijke stage.
Intervisie
Intervisie vindt vijf maal plaats tijdens de coschappen in masterjaar 1 en 2 en twee maal in masterjaar 3. Tijdens de intervisie reflecteer je onder leiding van een medische psycholoog onderling op ervaringen in de coschappen.
Mentor
Tijdens de master krijg je een persoonlijke mentor die je in totaal 9 keer spreekt. Er zijn vier momenten in jaar 1, drie momenten in jaar 2 en twee momenten in jaar 3. Bij de start van de master krijg je meer coaching van de mentor in het formuleren van leerdoelen en het uitwerken van een plan van aanpak naar aanleiding van de feedback.
Farmacotherapie
Farmacotherapie loopt als een rode draad door het gehele masteronderwijs. Op verschillende momenten bespreek je met docenten farmacotherapie casuïstiek die je verzameld hebt tijdens de coschappen. Je krijgt hier feedback op. Tijdens masterjaar 1 en 2 zijn er mondelinge toetsen farmacotherapeutische redeneren. In masterjaar 2 maak je daarnaast ook een Europese én een landelijke eindtoets medicatieveiligheid
Symposia
Je volgt per masterjaar twee symposia, waarbij je kunt kiezen uit vier symposia die per masterjaar georganiseerd worden.